Seminar: Wkkgz is meer dan een klachtenregeling
De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt geboden en heeft daarom wettelijk vastgelegd wat goede zorg inhoudt en wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. De Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen in de Zorg (Wkkgz) is al sinds 1 januari 2016 van kracht voor zorginstellingen en zelfstandige beroepsbeoefenaren, zoals apothekers, ziekenhuizen, verpleeghuizen, tandartsen, huisartsen, fysiotherapeuten, logopedisten en verloskundigen. Ook ZZP’ers vallen daaronder.
Doel van deze wet is enerzijds openheid te bevorderen over klachten en ongewenste gebeurtenissen, waardoor cliënten beter worden gehoord en beschermd en anderzijds de zorgaanbieder te laten leren van zijn fouten. De wet schrijft daartoe voor dat zorgaanbieders een systeem hebben waarbij incidenten veilig kunnen worden gemeld, het arbeidsverleden van een nieuwe medewerker moet worden gecontroleerd vóór indiensttreding, ernstig disfunctioneren of geweld moet worden gemeld bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg en de cliënt moet worden geïnformeerd bij fouten. De Wkkgz gaat over meer dan alleen klachtenafhandeling.
Tijdens het kennisseminar op 15 mei 2018 zullen wij u kort meenemen in de wet, de (nieuwe) vereisten en u handvatten geven voor de implementatie van de Wkkgz binnen uw organisatie.
Het aantal plaatsen is beperkt.
Aan deelname zijn geen kosten verbonden.
Tijdstip is van 16.00 uur tot ongeveer 18.15 uur.
Locatie
‘The Lodge’
Eldermans|Geerts Advocaten
Driebergseweg 16c
3708 JB Zeist
030-2332218
Zorgseminar gemist?
Helaas heeft dit seminar al plaatsgevonden. Niet getreurd, Eldermans|Geerts organiseert het hele jaar door zorgseminars. Bekijk hier het overzicht met alle aankomende zorgseminars.