Kennisseminar: Hoe om te gaan met claims en klachten door patiënten

1 januari 2024

Sinds de inwerkingtreding van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (de ‘Wkkgz’) moeten zorgaanbieders voorzien in een laagdrempelige regeling ten aanzien van de klachtafhandeling. Doel daarvan is zoveel mogelijk te bemiddelen. Daarom is een klachtenfunctionaris verplicht. In de praktijk zien wij regelmatig dat cliënten ontevreden zijn met de reactie van de zorgaanbieder en dat zij naar de geschillencommissie stappen. In dit webinar gaan wij in op de vraag hoe om te gaan met klachten door patiënten. De volgende aspecten komen onder meer aan bod:

  • Waar moeten zorgaanbieders rekening mee houden bij het opstellen van een klachtenregeling?
  • Wat is de rol van de klachtenfunctionaris?
  • Hoe te reageren op klachten van patiënten?
  • Wat is de rol van de geschillencommissie en hoe oordeelt deze?

Datum en aanmelden

Het kennisseminar is kosteloos en vindt online plaats op 9 juli 2024 om 15:00 uur. Sprekers zijn Vivian Slotboom en Joekie van Gogh.

Vul onderstaand formulier in om u aan te melden.

Kennisseminar 9 juli 2024 - Hoe om te gaan met claims en klachten
Bent u werkzaam bij een zorgorganisatie? *
Akkoord *

 

Als u zich aanmeldt voor het kennisseminar dan meldt u zich ook automatisch aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief wordt u op de hoogte gehouden over aankomende kennisseminars en interessant nieuws in de zorg.

Deel dit verhaal:

Heeft u vragen over dit onderwerp?

Neem dan contact met ons op via:

030-2332218
post@eldermans-geerts.nl

Belangrijk zorgnieuws ontvangen?

Meld u nu aan voor de nieuwsbrief met juridisch nieuws over de zorg.
Aanmelden
  • Meld u nu aan voor onze nieuwsbrief!
    Wilt u op de hoogte worden gehouden van de laatste ontwikkelingen en veranderingen op juridisch gebied? Via onze nieuwsbrief krijgt u automatisch de laatste nieuwtjes via de e-mail toegestuurd.
  • Inschrijven nieuwsbrief